Säästäminen

Säästämiseen on yhtä monta keinoa kuin on säästäjääkin. Hankintojen toteuttamiseen on tarjolla monenlaisia vaihtoehtoja, mutta hieman aikaa ja kärsivällisyyttä käyttäen etukäteen säästäminen on riskittömin tapa tehdä hankintoja. Kun teet hankintoja netissä, voit säästää pitkän pennin alennuskoodeilla ja kupongeilla.

Kun säästöjä alkaa kertymään, rahaa ei kannata makuuttaa pankkitilillä, vaan avata niitä varten arvo-osuustili tai osakesäästötili esimerkiksi Nordnetillä.

Lue juttujamme ja opi uutta säästämisestä!

0 kommenttia

Äänikirjat ovat ottaneet paikkansa suomalaisten sydämissä, ja monet meistä ovat joko vaihtaneet perinteiset painetut kirjat digitaaliseen muotoon tai vähintään alkanut kuluttamaan äänikirjoja perinteisen lukemisen rinnalla. Eikä ihme, sillä äänikirjat tarjoavat mahdollisuuden nauttia kirjallisuudesta silloinkin, kun silmät eivät ole vapaat – olitpa sitten liikkeellä, lenkillä, kotitöissä tai rentoutumassa auringossa. Kätevät äänikirjat tekevät kirjojen kuuntelusta entistä helpompaa ja nautinnollisempaa.

Juttu sisältää mainoslinkkejä, jotka on merkitty tähdellä (*).

Suomessa toimivat äänikirjapalvelut

Suomessa toimii neljä suurta äänikirjapalvelua

1. Storytel

Yksi tunnetuimmista ja suosituimmista äänikirjapalveluista on Storytel*, joka tarjoaa laajan valikoimaan äänikirjoja ja e-kirjoja. Storytelin verkkosivuston mukaan se tarjoaa ”lähes miljoona tarinaa”.

Helppokäyttöisestä Storytelistä löydät elämäkerrat, dekkarit, romaanit, klassikot, scifiä, historiaa, jännitystä ja paljon muuta.

Storytelillä on neljä erilaista tilausmallia: basic, premium, unlimited ja family.

  • Basic sisältää 20 tuntia luku- ja kuunteluaikaa kuukaudessa.
  • Premium sisältää 100 tuntia luku- ja kuunteluaikaa kuukaudessa.
  • Unlimited sisältää rajattoman määrän luku- ja kuunteluaikaa kuukaudessa.
  • Family sisältää oman tilin 2-6 käyttäjälle ja 100 tuntia kuunteluaikaa/kk jokaiselle käyttäjälle.

Tätä kirjoitettaessa se tarjoaa 14 päivän ilmaisen kokeilujakson. Katso kaikki Storytel-tarjoukset tästä.

2. BookBeat

BookBeat on ”Suomen suosituin äänikirjapalvelu”, joka kertoo tarjoavansa yli 800 000 e- ja äänikirjaa.

BookBeatista* löydät tietokirjat, fantasiaa, huumoria, novelleja, runoja ja monenlaista muuta kuunneltavaa alkaen 9,99 €/kk.

BookBeatilla on kaksi tilauspakettia: basic- ja premium-paketti.

  • Basic sisältää 20 tuntia kuukaudessa.
  • Premium sisältää 100 tuntia kuukaudessa.
  • Tiliin voi liittää maksullisia lisäprofiileja muille perheenjäsenille.

Tätä kirjoitettaessa BookBeat tarjoaa peräti 45 päivää maksutta. Katso ajankohtaiset BookBeat-tarjoukset tästä.

3. Nextory

Nextory tarjoaa ”satojatuhansia” luku- ja kuunteluelämyksiä e-kirjojen ja äänikirjojen kautta..

Nextorystä löydät dekkarit, hyvinvointikirjat, lastenkirjat, tositarinat, uni- ja rentoutumiskirjat, kauhua ja muuta alkaen 9,99 € kuussa.

Myös Nextoryllä on omat tilaustyyppinsä:

  • Basic 25 tuntia kuukaudessa.
  • Premium 100 tuntia kuukaudessa.
  • Unlimited rajattomasti kuukaudessa.

Nextory poikkeaa muista äänikirjapalveluista siinä, että palvelussa voi luoda 4 erillistä profiilia. Kuitenkin vain 1 profiili voi käyttää sovellusta yhtä aikaa pl. Unlimited, jossa jopa 4 käyttäjää voi käyttää sovellusta samanaikaisesti.

Tällä hetkellä Nextorylle on saatavilla 30 päivän ilmaiskokeilu.

4. Elisa Kirja

Elisa Kirja* on ”se kotimainen äänikirjapalvelu”, joka tarjoaa laajan valikoiman suomenkielisiä äänikirjoja ja e-kirjoja.

Sen valikoimiin kuuluvat kuumimmat uutuudet, puhutuimmat kirjahitit ja rakastetuimmat klassikot, unohtamatta myöskään lastenkirjoja.

Elisa kirjan tilausmallit ovat:

  • Elisa Kirja Mini 20 tuntia/kk
  • Elisa Kirja Premium 110 tuntia/kk

Elisa Kirjan paras puoli on, että sinun ei välttämättä tarvitse ryhtyä kuukausitilaajaksi päästäksesi kuuntelemaan äänikirjoja, vaan voit ostaa niitä palvelusta myös omaksesi. Tätä hyödyttää heitä, jotka haluavat kuunnella äänikirjoja hissukseen omaan tahtiinsa, ilman kuukausitilaukseen sitoutumista.

Tällä hetkellä Elisa Kirjalle on saatavilla ilmainen 45 päivän kokeilujakso. Katso ajankohtaiset Elisa Kirja -tarjoukset tästä.

Äänikirjapalvelut tarjoavat erilaisia tarjouksia ja kampanjoita, joiden aikana voit säästää.

Hyödynnä tarjoukset ja säästä äänikirjapalveluissa

Digitaalisen median maailma on jatkuvassa liikkeessä ja kilpailu asiakkaista on kovaa. Tämä on johtanut siihen, että monet palvelut, kuten äänikirjapalvelut, joutuvat kilpailemaan asiakkaistaan erilaisten tarjousten ja etujen avulla.

Olitpa sitten innokas kirjatoukka tai vasta ottamassa ensiaskeleitasi äänikirjojen maailmassa, nyt on erinomainen aika hyödyntää näitä tarjouksia.

Monet Suomessa toimivista äänikirjapalveluista tarjoavat säännöllisesti erilaisia etuja, diilejä ja tarjouksia, etenkin uusille asiakkailleen. Esimerkiksi ilmaiset kokeilujaksot, alennuskoodit ja muut kampanjat voivat tuoda merkittäviä säästöjä äänikirjojen kuuntelijoille.

  • Ilmaiset kokeilujaksot: Kaikilla Suomessa toimivilla äänikirjapalveluilla on melkein aina voimassa ilmainen kokeilujakso, jonka aikana voit tutustua palveluun ja sen tarjontaan. Tämä on erinomainen tapa testata eri palveluja ilman sitoutumista ja selvittää, mikä niistä vastaa tarpeisiisi parhaiten.
  • Alennuskoodit: Juhlapäivinä, sesonkiaikoina tai erilaisten kampanjoiden aikana äänikirjapalvelut saattavat tarjota erillisiä alennuskoodeja, joilla voi saada esimerkiksi pidemmän ilmaisen kokeilujakson tai ylimääräisiä kuuntelutunteja. Seuraa tätä sivua pysäksesi ajan tasalla tarjouksista ja alennusmahdollisuuksista.
  • Jäsenedut: Jos olet äänikirjapalvelun pitkäaikainen jäsen, osa palveluista saattaa tarjota sinulle erityisiä etuja. Seuraa käyttämäsi palvelun edut- tai tarjoukset-sivuja löytääksesi eksklusiivista sisältöä tai muita bonuksia, joita ei välttämättä tarjota uusille käyttäjille.
  • Kanta-asiakasohjelmat: Jotkut palvelut voivat palkita aktiivisia kuuntelijoita ja uskollisimpia asiakkaitaan erityisillä eduille, kuten alennuksilla, ilmaisilla äänikirjoilla tai muilla bonuksilla.
  • Suositteluedut: Osa palveluista voi tarjota palkintoja, jos suosittelet sitä ystävällesi ja hän liittyy jäseneksi. Palkinto voi olla ilmaisia kuukausia, alennuksia tai muita etuja.

Jos olet kiinnostunut kokeilemaan äänikirjapalvelua tai vaihtamaan nykyisen palvelusi, kannattaa pitää silmillä erilaisia diilejä ja tarjouksia, jotta voit hyödyntää ne ja säästää rahaa.

Ulkomaiset vaihtoehdot

Jos kuuntelet pelkästään englannin- tai muun kielisiä kirjoja, sinun kannattaa tutustua myös ulkomaisiin äänikirjapalveluihin. Tässä muutamia:

  • Audible on Amazonin omistama palvelu, joka on erityisen suosittu Yhdysvalloissa. Se tarjoaa valtavan määrän äänikirjoja useilla eri kielillä.
  • Libro.fm suunniteltiin alunperin tukemaan paikallisia riippumattomia kirjakauppoja. Kun tilaat äänikirjoja Libro.fm:n kautta, osa tuloista menee valitsemallesi paikalliselle kirjakaupalle.
  • Scribd on monipuolinen palvelu, joka tarjoaa äänikirjojen lisäksi e-kirjoja, lehtiartikkeleja ja muita dokumentteja.
  • Google Play Books. Vaikka Google on tunnetumpi sovelluskauppana, sillä on myös laaja valikoima äänikirjoja. Google Play Booksista voi myös ostaa yksittäisiä kirjoja ilman tilausta.

Yhteenveto

Äänikirjat ovat valloittaneet suomalaisten sydämet. Suomessa toimii useita äänikirjapalveluita, jotka pyrkivät houkuttelemaan sinut asiakkaakseen tarjoamalla erilaisia tarjouksia, ilmaiskokeiluja, alennuskoodeja ja muita etuja.

Tässä jutussa listasimme suosituimmat suomalaiset äänikirjapalvelut, käsittelimme niiden erilaisia tilausmalleja ja eroja toisiinsa, sekä tarjosimme muutamia ulkomaisia vaihtoehtoja.

Lisäksi kerroimme, että äänikirjapalveluiden välinen kilpailu on kovaa, ja ne joutuvat kilpailemaan tarjoamalla asiakkailleen erilaisia tarjouksia.

Äänikirjapalvelujen tarjoamia tarjouksia ovat mm. ilmaiset kokeilujaksot, alennuskoodit, jäsenedut, kanta-asiakasohjelmat ja erilaiset ”suosittele ystävällesi” -ohjelmat.

Hintatietoinen kuluttaja osaa vertailla paitsi eri äänikirjapalvelujen ominaisuuksia ja hintoja, myös hyödyntää niiden tarjoamat tarjoukset.

Huomaathan, että tämä blogijuttu on julkaistu elokuussa 2023. Kovasta kilpailusta johtuen äänikirjapalveluiden tilauspaketit, hinnat ja tarjonta vaihtuvat jatkuvasti. Ylläpidämme kuitenkin tarjoussivuja jatkuvasti.

0 kommenttia

Digitaalisten kameroiden ja älypuhelimien yleistymisen myötä valokuvien ottaminen on helpompaa kuin koskaan ennen. Nykyään voimme tallentaa tärkeimmät hetkemme elämässämme vain napin painalluksella ja tallentaa kuvat digilaitteellemme. Kun kuva tallentuu digitaalisessa muodossa, se usein unohtuu laitteen arkistoihin, eikä tärkeää hetkeä tule enää myöhemmin muisteltua niin kuin ennen.

Monilla meistä syntyy halu muuttaa upeimmat kuvat fyysisiksi, käsin kosketeltaviksi valokuviksi, joita voimme helposti esitellä ystäville ja perheenjäsenillemme. Mutta miten muuttaa digikuvat valokuviksi mahdollisimman edullisesti? Tässä blogijutussa esittelemme muutamia vinkkejä ja verkkosivustoja, jotka auttavat muuttamaan digikuvat valokuviksi netin välityksellä mahdollisimman edulliseksi.

Joten hypätään digikuvien teettämisen maailmaan!

Vertaile hintoja

Kun etsit edullisinta vaihtoehtoja digikuvien teettämiseen valokuviksi, kannattaa tehdä huolellista hintavertailua eri palvelujen välillä.

Kyllä, netistä löytyy runsaasti erilaisia digikuvien tulostus- ja kehityspalveluja, mutta niiden hinnat vaihtelevat merkittävästi.

Vertailemalla hintoja voit tehdä tietoisen päätöksen, joka perustuu hinta-laatusuhteeseen ja valita omalle budjetillesi sopivan palvelun.

Muista, että halvin vaihtoehto ei tarjoa välttämättä parasta laatua, joten on tärkeää löytää tasapaino edullisen hinnan ja hyvän tulostuslaadun välillä.

Hyödynnä tarjoukset

Useat yritykset ja verkkosivustot tarjoavat säännöllisesti erilaisia alennuksia ja tarjouksia digikuvien teettämiseen.

Jos teetät digikuvia usein, kannattaa tilata muutaman digikuvia valokuviksi tarjoavan verkkokaupan uutiskirje sähköpostiisi. Seuraa usein käyttämiäsi yrityksiä sosiaalisessa mediassa, jossa ne voivat jakaa erikoistarjouksia ja alennuskoodeja.

Hyödynnä myös eri palveluiden ensitilaajan edut. Monet verkkokaupat houkuttelevat asiakkaita tarjoamalla heille esimerkiksi 15 % alennuksen ensimmäisestä tilauksesta tai ilmaisen toimituksen.

Käytä digikuvapalveluja

Digikuvapalvelut tarjoavat turvallisen tavan tallentaa digikuvasi pilvipalveluun. Voit ladata kuvat suoraan selaimella palveluun, joka säilyttää ne ja varmuuskopioi ne automaattisesti. Tämä varmistaa, että kuvasti on turvassa, vaikka laitteellesi tapahtuisi jotain odottamatonta.

Digikuvapalveluissa voit järjestää kuvasi ja kategorisoida ne haluamallasi tavalla. Voit luoda kansioita, luokitteluja ja albumeja, jotka auttavat sinua löytämään haluamasi kuvat helposti. Monissa palveluissa voit lisätä digikuviin avainsanoja ja tageja, jotka auttavat niiden löytämistä tulevaisuudessa.

Palveluiden avulla voit jakaa kuvasi helposti perheen, ystävien tai muiden kanssa, tai jakaa niitä somessa. Monet digikuvapalvelut tarjoavat myös mahdollisuuden tilata digikuvia tulosteina suoraan.

Ifolor

Ifolor muuttaa digikuvasi valokuviksi suomalaisella työllä. Tilaamalla 10 kpl tai enemmän saat 50 % alennuksen.
Kaikki suomalaiset tuntevat Ifolorin (entinen Ifi), joka valmistaa digitaalisista kuvatiedostoista valokuvia ja muita kuvatuotteita. Vuonna 2020 Ifolor oli Pohjoismaiden johtava kuvatuotteiden valmistaja, ja eniten asiakkaita sillä oli juuri Suomesta.

Valokuvien, valokuvakehysten, photo booth -kuvien, neliö- ja retrokuvien lisäksi Ifolorilla on mahdollista teettää omista digikuvista niin kuvakirjat, kuvakortit, kuvakalenterit, canvas- ja sisustustaulut kuin monenkirjavat kuvalahjatkin mukeista t-paitoihin, pyyhkeistä tyynyihin, kauppakasseista avaimenperiin, puhelimen suojakuorista hiirimattoihin ja niin edelleen.

Tätä kirjoitettaessa digikuvien teettäminen valokuviksi maksaa alkaen 0,18 senttiä per kuva, joten palvelu ei ole missään nimessä kallis. Kun teetät vähintään 10 digikuvaa, saat lisäksi 50 % alennuksen, eli saat digikuvat teetettynä vain 0,09 €/kpl. Lisäksi digikuvat valokuviksi on Ifolorin Avainlippu-tuote – toisin sanoen, teettämällä digikuvat valokuviksi Ifolorilla, ostat työtä Suomeen. Kuvat valmistetaan Keravan tehtaalla ja ne toimitetaan sinulle muutamassa päivässä.

Ifolorin valokuvat teetetään ensiluokkaiselle valokuvapaperille, joka toistaa värit erinomaisesti ja säilyttää muistot vuosikymmeniä. Voit valita valokuvien koon neljästä eri kokovaihtoehdosta: 10×10–18 cm, 11×11–17 cm, 13×13–19 cm tai 20 x 20–30 cm.

Smartphoto

Smartphotolla teetät digikuvat valokuviksi alkaen 0,16 €/kpl.

Smartphoto on yksi markkinoiden johtavista digitaalisten valokuvien kehittäjistä Euroopassa. Vuonna 1972 ExtraFilm-nimisenä perustettu yritys palvelee vuosittain yli neljää miljoonaa asiakasta ympäri Eurooppaa.

Valokuvien lisäksi Smartphoto luo korkealaatuisia valokuvatuotteita, kuten kuvakirjoja, kuvakortteja, kuvakalentereita, seinäkoristeita ja hauskoja kuvalahjoja, kuten puhelinten suojakuoria, mukeja ja kuvamagneetteja.

Smartphoto pyrkii olemaan edullinen, helppo, nopea, helposti saavutettavissa oleva ja hauska digikuvien ja valokuvatuotteiden tarjoaja.

Smartphoton hinnat digikuvien teettämisessä valokuviksi on tällä hetkellä alkaen 0,16 €/kpl, joten se on hieman edullisempi kuin kotimainen Ifolor, kun toimituskuluja ei huomioida.

Katso Smartphoto-alennuskoodit ja -tarjoukset tästä.

Tunnin Kuva

Tunnin Kuva -liikkeissä digikuvat saa kätevästi muutettua valokuviksi.

Useimmat suomalaiset tuntevat Tunnin Kuvan. Se on 23 eri paikkakunnalla toimiva valokuvaliikeketju, jonka verkkosivuilta voi tilata digikuvat valokuviksi ja noutaa liikkeestä nimensä mukaisesti usein jo ”tunnin kuluttua”.

Tunnin Kuvan etuja ovat laaja myymäläverkosto ja mahdollisuus teettää digikuvat valokuviksi vaikka omasta puhelimesta olipa käytössäsi sitten iPhone- tai Android-älypuhelin, iPad- tai Android-tabletti, PC- tai Mac-tietokone, USB-tikku, muistikortti tai vaikka koko kamera.

Tilausmääristä ja kuvakoosta riippuen Tunnin Kuvan 10×15-kuvien hinnat vaihtelevat 0,29–0,49 € välillä, joten edullisemmassa päässä se ei liiku.

Minnti

Minnti.fi oli itsellekin uusi tuttavuus, mutta kyseessä näyttää olevan jo vuonna 2007 perustettu latvialainen digikuvien ja kuvatuotteiden verkkokauppa. Minnti on tätä kirjoitettaessa edullisin tapa muuttaa digikuvat valokuviksi, sillä palvelun klassinen printtaustyyppi maksaa vain 0,08 €/kpl, joskin kyseessä on jonkin sortin (ehkä) väliaikainen tarjous 0,14 €/kpl:een normaalihinnasta.

Kovin montaa kokemusta tosin Minnti-verkkokaupasta tai sen tuottamien valokuvien laadusta ei netistä vielä tällä hetkellä löydy.

Fotonetti

Torniolainen Fotonetti tulostaa digikuvasi valokuviksi.

Fotonetti.fi on torniolaisen KopioX-yrityksen kuvapalvelu, jonka kautta voi tilata digikuvat valokuviksi. Vakiokokoisten digikuvien teettäminen valokuviksi näyttää kustantavan tällä hetkellä 0,49 €/kuva, joten mitenkään edullisesta digikuvien teettäjästä ei ole kyse.

Valokuvien lisäksi Fotonetti tarjoaa ripustusvalmiille valokuvalevylle tulostettavia kuvia, kuvakortteja, kuvakirjoja sekä tarkalleen haluamasi kuvakokoja.

Fotoyks

Palkittu Fotoyks tarjoaa digikuvat valokuviksi 10, 15, 20 tai 30 cm valokuvapaperille.

Vuodesta 1976 toiminut Fotoyks tarjoaa aitoja valokuvia, jotka valmistetaan aidolle Fuji Crystal Archive DPII Professional -valokuvapaperille.

Fotoyhden valokuvat voittivat MikroPC-lehden kuvapalvelutestissä niin parhaan palkinnon kokonaispisteissä, työn laadussa, toimitusajassa kuin hinnassakin.

Fotoyks-palvelun tarjoushinta kuville on 0,295 €/kuva, kun tilaat valokuvia vähintään 50 € arvosta.

ColorKolmio

ColorKolmio on kaarinalais-vantaalainen yritys, joka tarjoaa digikuvien teettämistä valokuviksi alkaaen 0,15 €/kuva.

Yrityksen ohjelmasta löydät myös panoraamavaihtoehdot koossa 10x20cm, mobiilipuhelinformaatit 10x18cm sekä suurennokset aina 50x75cm asti.

Kuvillesi voit aina valita joko kiiltävän- tai mattapinnan. Kiiltävä pinta tuo kuvaan tiettyä ylellisyyttä, kun taas mattapinta huokuu käytännöllisyyttä.

Tutustu paikallisiin tulostusliikkeisiin

Vaikka netissä toimivat digikuvapalvelut ovat helppo, kätevä ja suosittu menetelmä tuottaa digikuvat netistä edullisesti, kannattaa tutustua myös lähellä oleviin vaihtoehtoihin.

Paikallisessa valokuvaliikkeessä saat aina henkilökohtaista palvelua, ja liikkeen asiantuntijat voivat auttaa sinua valitsemaan sopivan tulostusmateriaalin, koon ja muut ominaisuudet.

Paikallisesta tulostusliikkestä saat tulosteet saman tien, eikä sinun tarvitse odottaa toimitusta. Voit myös nähdä ja arvioida valokuvat ennen maksamista.

Säästä tilaamalla kerralla suurempia määriä

Kun haluat säästää rahaa digikuvien tulostamisessa, harkitse suurempien määrien tilaamista kerralla. Monet tulostuspalvelut tarjoavat määräalennuksia ja muita etuja, kun tilaat kerralla suurempia määriä digikuvia.

Tilaamalla kerralla enemmän valokuvia säästät varastotilaa ja aikaa tulevaisuudessa. Sen sijaan, että tekisit useampia tilauksia erikseen, sinulla on valmis määrä valokuvia, silloin kun niitä tarvitset.

Suuremmat tilausmäärät sopivat erinomaisesti esimerkiksi lahjoiksi tai tapahtumiin. Voit tilata tulosteita perheenjäsenillesi, ystävillesi tai juhlatilaisuuksiin.

Suuremmat tilausmäärät hyödyttävät sekä yksityis- että yritysasiakkaita. Yksityishenkilöt saavat paljousalennuksia esimerkiksi perhekuvien tai lomamuistojen tallentamiseen, kun taas yritykset voivat hyödyntää suurempia tilausmääriä markkinointitarkoituksiin.

Valitse edullisempi tulostusmateriaali

Kun etsit tapoja säästää digikuvien muuttamisessa valokuviksi, yksi hyvä vaihtoehto on valita edullisempi tulostusmateriaali.

Mattapaperi on usein edullisempi vaihtoehto kiiltävälle paperille. Vaikka kiiltävä paperi voi tarjota syvemmät värit ja visuaalisesti usein kiehtovammann kiiltävän pinnan, myös mattapaperilla saavutetaan erinomaisia tuloksia.

Tulostuspalvelut tarjoavat usein kalliimpia premium-vaihtoehtoja ”oletuksena”. Selvitä, voitko vaihtaa painopaperin edullisempaan.

Huomioi myös toimituskulut

Vertaa myös toimituskulujen hintoja eri kuvapalvelujen välillä, sillä ne vaihtelevat merkittävästi.

Perinteisesti kotimaiset toimijat tarjoavat edullisemmat toimituskulut tai ilmaisen toimituksen ainakin silloin, kun tilauksesi täyttää tietyn minimin.

Useimmissa kuvapalveluissa toimitus on tietyn ostorajan jälkeen ilmainen. Pohdi voisitko tilata lisätuotteita tai tehdä kimppatilauksen säästääksesi toimituskulut.

Hyödynnä alennuskoodit ja sometarjoukset

Etsi verkkosivustoja, jotka tarjoavat alennuskoodeja digikuvien tulostamiseen ja hyödynnä tarjoukset säästääksesi rahaa tilauksessasi.

Seuraa suosituimpia digikuvapalveluita sosiaalisessa mediassa, Monet digikuvapalvelut tarjoavat seuraajilleen eksklusiivisia alennuksia, tarjouksia ja alennuskoodeja tarjotakseen heille tietoa uusista tuotteista, kampanjoista, tarjouksista sekä mahdollisista alennuskoodeista.

Pysy ajan tasalla ajankohtaisista tarjouksista ja mahdollisista alennuskoodeista ottamalla suosikkibrändisi seurantaan joko uutiskirjeen tai some-lähteiden välityksellä.

Kun löydät alennuskoodin, varmista, että se on voimassa ja että mitä etuja se tarjoaa. Tarkista myös koodin kirjoitusasu.

Sosiaalinen media on erinomainen resurssi alennusten ja erikoistarjousten löytämiseen, mitä tulee digikuvien teettämiseen valokuviksi.

Suosituimmat yllämainitut digikuvapalvelut hyödyntävät aktiivisesti sosiaalisen median kanaviaan tarjotakseen seuraajilleen ainutlaatuisia etuja ja erikoistarjouksia.

0 kommenttia

Online-shoppailusta on tullut kätevä tapa ostaa tuotteita ja palveluita, mutta se voi helposti johtaa myös ylikulutukseen, ellet ole varovainen. Pienellä suunnittelulla ja älykkäillä ostostrategioilla voit kuitenkin säästää rahaa tehdessäsi verkko-ostoksia.

Tässä blogijutussa kerromme 20 vinkkiä ja niksiä rahan säästämiseen verkko-ostoksia tehdessä alennuskoodien ja tarjousten hyödyntämisestä hintojen vertailuun ja alennusmyyntien etsimiseen.

Olitpa sitten kokenut online-shoppailija tai vasta siihen tutustuva, näiden vinkkien avulla saat kaiken irti shoppailubudjetillasi, enemmän vastinetta rahoillesi ja toisaalta vältät ylikuluttamista.

1. Vertaile hintoja

Vertaile useiden jälleenmyyjien hintoja hintavertailusivustojen tai -sovellusten avulla ennen ostoksen tekemistä.

Käytä Trivagon kaltaisia metahakukoneita löytääksesi parhaat hinnat lennoille ja hotelleille.

Tarkista Amazonin ja eBayn kaltaiset markkinapaikat, jotka tarjoavat tuotteita useilta myyjiltä.

Tarkista jälleenmyyjän sivusto mahdollisten edullisimman hinnan takuun -tyyppisten tarjousten varalta.

2. Etsi kuponkeja ja alennuskoodeja

Monet jälleenmyyjät tarjoavat alennuskoodeja tai kuponkeja, joilla voi saada alennuksia verkko-ostoksista.

Alennuskoodi syötetään verkkokaupan ostoskori- tai kassa-sivulla sille varattuun kenttään ja niillä voi saada monenlaisia etuja.

Etsi alennuskoodeja jälleenmyyjän verkkokaupasta, uutiskirjeestä tai alennuskoodisivustoilta.

3. Tilaa verkkokaupan uutiskirje

Monet verkkokaupat tarjoavat parhaita erikoistarjouksia ja alennuksia sähköisen uutiskirjeensä tilaajille.

Tilaa suosikkikauppojesi uutiskirjeet kuullaksesi uusista tarjouksista.

4. Käytä ostohyvityssivustoja

Jotkut verkkosivustot, kuten BonusWay, tarjoavat ostohyvityksiä.

Ostohyvitys on eräänlainen bonus, jota nämä sivustot maksavat, kun teet ostoksia heidän yhteistyökumppaneiden verkkokaupoista sivuston kautta.

Ostohyvitys voidaan maksaa takaisin rahana tai muina etuisuuksina.

5. Tee ostokset alennuskampanjoiden aikana

Monilla verkkokaupoilla on säännöllisiä alennuskampanjoita, joista saat tietoa esimerkiksi uutiskirjeissä ja sosiaalisessa mediassa.

Yleisiä alennuskampanjoita ovat esimerkiksi Black Friday ja Singles’ Day, jolloin tuotteiden ja palveluiden hinnat voivat olla voimakkaasti alennetut.

6. Käytä kanta-asiakasohjelmia ja palkintopisteitä

Rekisteröidy säännöllisesti käyttämiesi verkkokauppojen kanta-asiakkaaksi.

Useimmat kanta-asiakasohjelmat ovat maksuttomia ja mahdollistavat erilaisten bonusten ja kanta-asiakaspisteiden keräämisen, joita voidaan käyttää alennusten saamiseen tulevista ostoksista.

7. Osta suurempia määriä kerralla

Osta bulkkina eli osta suurempia määriä kerralla tuotteita, joita käytät usein. Esimerkiksi joidenkin perheiden kannattaa tehdä suurempia ruokaostoksia kerralla, koska ruoka tulee joka tapauksessa syödyksi ja siitä saa määräalennusta.

8. Älä tee heräteostoksia

Vältä heräte- eli impulssiostoksia, hetken mielijohteesta ilman etukäteisharkintaa tehtäviä hankintoja.

Valmistaudu myös online-shoppailuun tekemällä ostoslista tuotteista, jotka tarvitset, ja pysyttele siinä.

9. Käytä lahjakortteja

Monet verkkokaupat myyvät alennuskampanjoiden aikana lahjakortteja alennuksella.

Jos käytät tiettyä verkkokauppaa säännöllisesti, osta lahjakortteja alennusmyynneistä ja käytä ne tuleviin ostoksiin.

10. Etsi ilmaista toimitusta

Monet jälleenmyyjät tarjoavat ilmaisen toimituksen, kun tilaat vähintään tietyllä summalla.

Voit saada ilmaisen toimituksen myös alennuskoodilla, tilaamalla verkkokaupan uutiskirjeen tai liittymällä maksuttomaan kanta-asiakasohjelmaan.

11. Tarkista hintatakuut

Monet jälleenmyyjät tarjoavat hintatakuita ja vastaavia, jotka voivat auttaa sinua säästämään rahaa tehdessä verkko-ostoksia.

Mikäli löydät saman tuotteen muualta halvemmalla, jälleenmyyjä voi vastata tarjoukseen tarjoamalla saman hinnan ja palkita sinut lisäksi pienellä alennuksella.

Joskus jälleenmyyjät tarjoavat takuita sille, että tuotteen hinta on vähintään yhtä edullinen esimerkiksi kuukauden ajan. Jos hinta laskee, voit saada erotuksen hyvitettynä.

12. Tarkista palautetut ja avatut tuotteet

Jotkut jälleenmyyjät myyvät palautettuja tuotteita tai tuotteita, joiden pakkaus on avattu alennettuun hintaan.

Voit saada palautetun tai avatun tuotteen edullisemmalla, mutta muista vaatia myös itsellesi oikeus palauttaa tuote, mikäli et ole siihen tyytyväinen.

13. Seuraa yrityksiä somessa

Monet yritykset tarjoavat alennuksia ja tarjouksia sitoutuneimmalle osalle asiakkaistaan, eli heidän sosiaalisen median seuraajilleen.

Seuraa suosikkikauppojasi somessa pysyäksesi ajan tasalla alennusmyynneissä ja tarjouksissa. Somesta voit löytää myös alennuskoodeja.

14. Etsi opiskelija-alennuksia

Jos olet opiskelija, monet verkkokaupat tarjoavat opiskelijoille pieniä alennuksia tuotteistaan.

Etsi kaupan sivulta opiskelija-alennuksia. Keinot todistaa oma opiskelijastatus netin välityksellä vaihtelevat verkkokaupoittain.

15. Käytä budjetointityökaluja tai -sovelluksia

Verkossa on runsaasti erilaisia budjetointityökaluja ja -sovelluksia, joiden avulla voit seurata menojasi ja pitää kiinni budjetistasi.

Sellaisia ovat esimerkiksi Mint, PocketGuard ja Spendee.

16. Hyödynnä ilmaiset kokeilujaksot

Monet verkkokaupat ja -palvelut, kuten äänikirjapalvelut, tarjoavat ilmaisia kokeilujaksoja palveluilleen tai jäsenyyksilleen.

Käytä ilmaiset kokeilujaksot kokeillaksesi palvelua ilman sitoutumista ja säästääksesi rahaa pitkällä aikavälillä.

17. Tarkista pakettitarjoukset

Monet jälleenmyyjät tarjoavat pakettitarjouksia, joissa on useita tuotteita niputettuna yhteen (esim. ”Nämä tuotteet ostettiin usein yhdessä”).

Aina pakettitarjoukset eivät ole kovin hyviä, mutta joskus niillä voi saada hyviäkin alennuksia.

18. Tarkista varastontyhjennys- ja poistotuotteet

Useissa verkkokaupoissa on kokonaan oma osastonsa myynnistä poistuville tuotteille ja ”varastontyhjennystuotteille”, jotka myydään loppuun todella suurin alennuksin.

Seuraa suosikkikauppasi poistotuoteosastoa edullisten löytöjen varalta.

19. Tyhjennä selaimesi evästeet

Jotkut jälleenmyyjät seuraavat selaushistoriaasi ja nostavat hintoja sen mukaisesti.

Tyhjennä evästeet käyttämästäsi selaimesta, käytä incognito-tilaa tai toista selainta, ja saatat nähdä edullisempia hintoja tuotteille tai palveluille, joita olet etsimässä.

20. Varo huijauksia ja väärennyksiä

Noudata verkossa aina harkintaa ja varovaisuutta. Ennenkuulumattoman uskomaton tarjous voi olla huijaus henkilökohtaisten tietojesi tai rahojesi varastamiseen.

Tarkista aina jälleenmyyjän maine ja etsi asiakkaiden kokemuksia siitä esimerkiksi Googlella. Käytä maksamiseen aina turvallisia maksutapoja, kuten luottokorttia tai PayPalia. Älä lähetä käteistä rahaa kenellekään.

Yhteenveto

Yhteenvetona voidaan todeta, että on olemassa lukuisia tapoja säästää rahaa tehdessä ostoksia netissä. Käyttämällä hintavertailusivustoja, etsimällä alennuskoodeja ja tarjouksia, tekemällä ostoksia myyntisesonkien aikana, hyödyntämällä verkkokauppojen kanta-asiakasohjelmat ja välttämällä heräteostoksia voit käyttää budjettisi tehokkaasti ja saada enemmän vastinetta rahoillesi.

Lisäksi voit käyttää budjetointityökaluja ja sovelluksia kulujesi seuraamiseen ja pitäytyäksesi budjetissa, hyödyntää ilmaiskokeilut sekä seurata suosikkikauppojasi sosiaalisessa mediassa pysyäksesi ajan tasalla alennusmyynneissä ja tarjouksissa.

On myös erittäin tärkeää olla tietoinen omista kulutustottumuksista ja luoda niiden perusteella juuri sinulle sopiva shoppailubudjetti. Kun olet tietoinen omista tarpeista, toiveista ja mieltymyksistä, ja siitä miten ne sopivat yhteen käytettävissä olevien vaihtoehtojen kanssa, voit tehdä tietoisia päätöksiä ja säästää rahaa pidemmällä aikavälillä.

Tähän sisältyy se, että ostat vain sellaisia tuotteita, joita todella tarvitset, ja että tunnet niiden hinnat ja sen, mihin sinulla on varaa.

0 kommenttia

Löysitkö loistavan alennuskoodin suosikki verkkokauppaasi, mutta se ei toimi, vaikka mitä tekisit? Siihen voi olla monia eri syitä. Listasimme yleisimmät syyt, miksi alennuskoodi ei aina toimi.

Miksi alennuskoodi ei toimi?

Alennuskoodit ovat loistavia – silloin, kun ne toimivat. Silloin, kun alennuskoodi ei toimikaan, se voi olla äärimmäisen turhauttavaa ja koko ostoprosessista voi kadota ilo.

Tuntematta tapausta, emme voi tietää miksi juuri Sinun alennuskoodin lunastaminen epäonnistui, koodien toimimattomuudelle on olemassa muutamia yleisiä selityksiä:

1. Alennuskoodi on vanhentunut

Tämä on luultavasti yleisin syy siihen, miksi edun lunastaminen alennuskoodilla epäonnistuu. Saitpa alennuskoodin sitten sähköpostitse, mainoksesta tai alennuskoodisivustolta, useimmilla alennuskoodeista on viimeinen voimassaolopäivä.

Joskus vanhentuneet alennuskooditkin toimivat, joten niitä kannattaa toki kokeilla, mutta ei kannata odottaa myyjän kunnioittavan vanhentuneella koodilla saatua alennusta.

Me Alennuskoodi 101:ssä kunnioitamme sekä verkkokauppiaita että teitä shoppailijoita. Siksi emme halua aiheuttaa turhautumista shoppaillessa, vaan poistamme reilusti vanhentuneet alennuskoodit kokonaan sivuiltamme viimeisenä voimassaolopäivänä.

Aina verkkokauppiaat eivät kuitenkaan ilmoita edes meille julkaisijoille viimeistä voimassaolopäivää. Tälle emme voi mitään, mutta poistamme kyllä toimimattomat koodit sivuiltamme, kun siitä meille ilmoitetaan ja asia on helposti todennettavissa.

2. Vähimmäisostovaatimus ei täyty

Monet verkkokaupat julkaisevat alennuskoodeja vähimmäis- tai minimiostovaatimuksella.

Esimerkiksi 20 % alennuskoodi voi olla pätevä vain silloin, kun tilauksen loppusumma on vähintään 50 euroa.

Me Alennuskoodi 101:ssä ilmoitamme aina vähimmäisostovaatimuksen alennuskoodin lisätiedoissa, mikäli sellaisesta on meille ilmoitettu.

3. Alennuskoodi koskee vain uusia asiakkaita

Verkkokaupat houkuttelevat uusia asiakkaita tarjoamalla alennuskoodeja usein vain heille.

Uusille asiakkaille tarjottavat alennuskoodit koskevat kirjaimellisesti vain uusia asiakkaita. Jos yrität käyttää alennuskoodia myöhempään tilaukseen, koodin aktivointi todennäköisesti epäonnistuu.

Verkkokauppaohjelmistot tunnistavat rekisteröityneet asiakkaat, joiden asiakastietoihin on merkitty onko kyseinen asiakas jo käyttänyt uuden asiakkaan alennuskoodin.

4. Alennus ei koske tiettyjä tuotteita tai tuotemerkkejä

Toisinaan alennuskoodeilla saatavat alennukset eivät koske verkkokaupan kaikkia tuotteita, vaan osa tuotteista, tuoteryhmistä tai tuotemerkeistä on suljettu alennuksen ulkopuolelle.

Pois suljetut tuotteet tai tuoteryhmät voivat olla esimerkiksi sellaisia, joissa verkkokaupan katteet ovat pienemmät tai joissa kauppa käy aivan hyvin ilman kannustimiakin.

Jotkin tuotemerkit – erityisesti leluissa ja lastentarvikkeissa – ovat kieltäneet kokonaan jälleenmyyjiä tarjoamasta tuotteitaan alennushintaisena.

5. Toinen alennus on jo käytössä

Joskus, esimerkiksi black friday -kampanjoiden aikana, verkkokaupoissa on automaattisesti käytössä alennuskoodi, joka antaa asiakkaille tietyn alennuksen.

Näissä tapauksissa verkkokauppa antaa yleensä asiakkaalle mahdollisuuden korvata automaattisesti käytössä oleva alennuskoodi toisella koodilla.

Voi olla kuitenkin hankala löytää, mistä automaattinen alennus poistetaan ja miten se korvataan toisella. Verkkokaupan asiakaspalvelu on yleensä avuksi näissä tilanteissa.

6. Alennuskoodi on kirjoitettu tai ”kopioitunut” väärin

Alennuskoodeja käytettäessä on oltava tarkkana, sillä yhdelläkin merkillä tarkoitetusta poikkeava koodi ei todennäköisesti toimi verkkokaupassa, sillä ohjelmistot eivät ymmärrä inhimillisiä kirjoitusvirheitä.

Tarkista, että olet kirjoittanut alennuskoodin oikein, eikä sen alussa tai lopussa ole tyhjiä merkkejä eli välilyöntejä. Myös isot ja pienet kirjaimet ovat merkitseviä.

Joillakin fonteilla esimerkiksi ykkösen (1) ja pienen L-kirjaimen (l) erottaminen voi olla vaikeaa.

Vaikka en väitä, että tietokoneen leikepöytä (PC:llä Ctrl+C ja Ctrl+V) tekisi virheitä, alennuskoodin julkaisija on hyvinkin voinut kopioida koodin alkuperäisestä lähteestä väärin. 🙂

7. Verkkokauppa on vaihtanut omistajaa

Joskus verkkokauppa on voinut vaihtaa omistajaa alennuskoodin julkaisun ja koodin viimeisen voimassaolopäivän välillä.

Jos verkkokaupan uusi omistaja on päättänyt luopua alennuskoodien käytöstä kokonaan, levityksessä olevat alennuskoodit lakkaavat luonnollisesti toimimasta verkkokauppaohjelmistosta poistettaessa.

Tästä seuraa väistämättä tilanne, jossa asiakkaan toimivaksi olettama alennuskoodi ei yhtäkkiä toimikaan.

Suosittelemme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun, joka voi olla yllättävälle tilanteelle ymmärtäväinen ja antaa alennuksen manuaalisesti.

8. Asiakkaan on oltava rekisteröitynyt käyttääkseen alennuskoodin

Monet verkkokaupat antavat alennuskoodeja vain rekisteröityneille käyttäjilleen tai uutiskirjeen tilaajilleen.

Jos alennuskoodi ei toimi, kokeile rekisteröityä ja kirjautua verkkokauppaan, ja kokeile uudelleen.

9. Alennuskoodi on epäluotettavasta lähteestä

Internet on täynnä roskasisältöä. Yksi shoppailijoiden kannalta harmillisimmista muodoista ovat feikkikoodeja julkaisevat alennuskoodisivustot, jotka kalastelevat vain klikkauksia.

Suomessakin on kymmeniä feikkikoodeja julkaisevia sivustoja, jotka tunnistaa (yleensä) .com-päätteisestä osoitteesta ja tekoälyllä generoidusta siansaksasta.

10. Verkkokaupassa on teknisiä ongelmia

Vaikka tämä voi tuntua yleiseltä syyltä alennuskoodin toimimattomuuteen, se on itse asiassa harvinaista.

Sanotaan vaikka niin, että tekniset ongelmat näkyvät yleensä toisilla tavoin kuin alennuskoodien toimimattomuutena.

Yleisemmin syy alennuskoodin toimimattomuuteen on inhimillinen.

0 kommenttia

…joilla säästät rahaa ja elät samalla kestävämmin.

1. Aseta säästötavoite

Aseta itsellesi ensin tavoite, jota varten säästät. Jaa säästötavoitteesi lyhyen, keskipitkän ja pitkän aikavälin tavoitteiksi.

Säästötavoite on psykologinen konsepti.

Kun ymmärrät, miten helposti voit saavuttaa lyhyen aikavälin tavoitteesi, olet motivoituneempi saavuttamaan keskipitkälle ja pitkälle aikavälille asettamasi tavoitteet.

On parasta luoda realistinen säästösuunnitelma, joka tarjoaa mahdollisuuden myös joustaa vaikeampina aikoina.

Kirjoita säästötavoitteesi ylös. Se saa sinut sitoutumaan tavoitteisiin.

Kun olet määrittänyt tavoitteesi, pohdi seuraavia:

  • Minkä summan haluat säästää?
  • Milloin haluat saavuttaa tavoitteesi?
  • Mikä on säästötavoitteen konkreettinen merkitys?
  • Onko tavoitteesi realistinen ja toteutettavissa?

Säästötavoitteen luominen auttaa sinua saavuttamaan tavoitteesi.

2. Kirjaa tulot ja menot

Jaa kulut ensin kiinteisiin ja muuttuviin kuluihin.

Kiinteitä kuluja ovat pakolliset menot, kuten vuokra, lainanlyhennykset, sähkö sekä internet- ja puhelinkulut.

Muuttuvat kulut ovat ajoittain vaihtelevia menoja. Niitä ovat esimerkiksi vaate– ja päivittäistavaraostokset, ulkona syöminen, hiustenleikkuut ja vastaavat.

Yritä määrittää kiinteä summa myös muuttuville kuluille.

Jaa budjettisi kuun alussa kiinteisiin, muuttuviin ja säästökuluihin. Varaa joka kuukausi rahaa sen verran, että selviät kiinteistä ja muuttuvista kuluista.

Jos kuun lopussa jää jotain yli, voit joko laittaa ylimääräisen summan syrjään tai käyttää sen haluamallasi tavalla ilman syyllisyyden tuntua.

3. Vertaile hintoja, hyödynnä alennuskoodit ja kupongit

Tämä on paras tapa säästää rahaa sekä lyhyellä että pitkällä aikavälillä.

Ennen uuden tavaran tai palvelun ostamista harkitse tarvitsetko sitä todella vai onko kyseessä ohimenevä mielihalu.

Kun sinun on tehtävä välttämätön hankinta, saat sen usein halvemmalla internetistä.

Tee Google-haku hakemasi tuotteen nimellä ja vertaile verkkokauppojen hintoja.

Kun olet löytänyt edullisimmat myyjät, tee toinen Google-haku ”kaupan nimi alennuskoodi” selvittääksesi voisitko saada tilauksesta vielä vähän alennusta. Varo käyttämästä roskasisältöä suoltavia feikkisivustoja.

Käytä vain luotettavien sivustojen, kuten Alennuskoodi101.fi:n julkaisemia kuponkeja. Löydät kaikki verkkokauppamme täältä.

4. Kerää leimoja

Monet ravintolat, kahvilat ja muut yritykset käyttävät leimakortteja, joissa jokainen tekemäsi ostos ”leimataan” lompakossa tai käsilaukussa kätevästi mukana kulkevaan leimakorttiin.

Kun olet kerännyt tarpeeksi leimoja, voit saada esimerkiksi joka kymmenennen kahvin, pizzan tai vastaavan tuotteen ilmaiseksi.

Jos käytät joidenkin yritysten palveluja säännöllisesti, tiedustele, onko heillä käytössä leimakortti tai muita etuja kanta-asiakkaille.

Leimakortin käyttämisen ei pidä antaa johtaa siihen, että käytät enemmän rahaa ulkona syömiseen tai kahvitteluun. Se tulee kalliiksi.

5. Säästä kotona

On olemassa lukuisia keinoja säästää rahaa kotona. Tässä muutamia:

  • Juo vesijohtovettä pullotettujen vissyjen, limsojen ja mehujen sijasta.
  • Ota lyhyempiä suihkuja
  • Pyöritä astianpesukonetta ja pyykkikonetta vain täytenä
  • Sammuta valot ja sähkölaitteet, kun et käytä niitä
  • Irrota sähkölaitteet töpselistä, kun olet poissa kotoa
  • Jos sähkösopimuksessasi on edullisempi yösähkö, käytä sähkölaitteita vasta illalla
  • Valmista isompia määriä ruokaa kerralla ja pakasta siitä osa
  • Järjestä ruoka kaappeihin niin, että ensimmäisenä vanhaksi menevät tuotteet ovat etummaisena, jotta ne tulevat käytetyksi ensin
  • Käytä edullisia kotimaisia raaka-aineita, kuten perunaa, porkkanaa ja sipulia
  • Tilaa netistä täysin syötäväksi kelpaavaa hävikkiruokaa esim. Matsmart-verkkokaupasta
  • Lainaa naapurilta tai hanki tyyriit koneet ja laitteet yhdessä heidän kanssaan.

6. Irtisano turhat tilaukset

Oletko kuten minä, että et ikinä löydä mitään mielenkiintoista katseltavaa Netflixistä? Ehkä sen tai muun suoratoistopalvelun tilauksen voisi lopettaa, sillä Yle Areenasta, Katsomosta ja Ruudustakin löytyy runsaasti hyviä ilmaissisältöjä.

Kuunteletko äänikirjoja tai podcasteja? Kaikista äänikirjapalveluista löytyy suurinpiirtein samat sisällöt ja useimpiin niistä on saatavilla 14 tai 30 päivän ilmainen kokeilujakso. Vaihda välillä toiseen palveluun tai rekisteröidy palveluun toisella sähköpostiosoitteella 😉

Tilaatko aikakauslehtiä, sanomalehtiä, kosmetiikkabokseja tai muita kuukausimaksullisia tuotteita tai palveluita?

Rahan ollessa tiukilla, väliaikainen tilauspalveluista luopuminen on helppo keino säästää.

Kilpailuta sähkösopimus, puhelinliittymä, lainat ja vastaavat menot säännöllisesti ja aina määräaikaisen sopimuksen päätyttyä.

7. Säästä ruokakaupassa

Ruokahävikin estämiseksi voit ostaa marketeista ”punalaputettua” alennushintaista ruokaa, joka on lähempänä viimeistä käyttöpäivää.

Useimmissa kaupoissa lähellä viimeistä käyttöpäivää oleva ruoka laputetaan esim. 30 % alennukseksi ilta-aikaan. Siispä käy ruokakaupassa mieluummin illalla.

Pakkaamaton ruoka on yleensä halvempaa ja ympäristön kannalta parempi, koska se tuottaa vähemmän muovijätettä.

Käy ruokakaupassa vain hyvin levänneenä, syöneenä ja ajan kanssa välttääksesi heräteostoksia.

Tee kauppareissulle aina valmiiksi ostoslista ja noudata sitä.

8. Uudelleenjärjestele vapaa-ajan menosi

Ravintoloissa ja baareissa käyminen on pitkällä aikavälillä kallista.

Sen sijaan, että lähtisit ystäviesi kanssa aina ulos syömään ja juomaan, kutsu heidät kotiisi istumaan iltaa. Näin voit pitää hauskaa ja säästää samanaikaisesti.

Miten olisi vaihtelun vuoksi esimerkiksi pyöräretki, puistopiknik tai päivä rannalla?

9. Vähennä autoilua

Sen sijaan, että ajaisit lyhyitäkin matkoja autolla, kokeile pyöräilyä, kävelyä tai esimerkiksi moneen kaupunkikuvaan ilmestynyttä sähköskuuttailua.

Venäjän oikeudettomasta hyökkäyksestä Ukrainaan seurannut Euroopan irtautuminen Venäjän energiasta ja polttoaineiden hinnannousu vaikuttaa jo kansalaisten toimeentuloon ja työssäkäyntiin.

Jos työ- tai vapaa-ajanmatkojen tekeminen vain suinkin on mahdollista ilman autoa, tartu mieluummin munamankelin sarviin. Liikunta tekee hyvää myös terveydellesi.

Jos käytät liikkumiseen junaa tai bussia, laske tulisiko kuukausikortti kertakäyttölippuja edullisemmaksi.

10. Kierrätä

Ennen kuin ostat jotain uutta, myy jotain vanhaa, jota et enää tarvitse. Voit ajatella myymäsi tuotteen hinnan alennuksena uudelle tuotteelle.

Laita vanhat vaatteet, elektroniikka, sisustus– ja muut tarpeettomat tuotteet myyntiin kirpputorilla tai netissä esimerkiksi Tori.fi– tai Huuto.net-sivustoilla.

Hyödynnä myös muiden kierrättämät tavarat. Tuotteen ei tarvitse olla upouusi tai tuliterä hoitaakseen tehtävänsä.

Toivottavasti näistä säästövinkeistä oli sinulle hyötyä! 🙂

Artikkelikuva: 3D Animation Production Company

0 kommenttia

Miksi haluaisit tilata jonkin verkkokaupan uutiskirjeen? Monet tekevät niin saadakseen alennuksia. Ja koska olet alennuskoodisivustolla, arvaan, että olet etsimässä hyvää alennuskoodia suosikkikauppaasi.

Voisit tilata kyseisen verkkokaupan uutiskirjeen ja jäädä odottelemaan heidän markkinointisähköpostejaan alekoodin toivossa. Voisit myös kahlata läpi verkkokauppojen sosiaalisen median kanavat, mutta todennäköisesti löytäisit vain vanhaksi käyneitä koodeja.

Voisit, mutta sinun ei tarvitse. Lukemalla tämän blogijutun ymmärrät, miten kaupat hyödyntävät alennuskoodeja osana markkinointiaan, ja milloin sellaisia on todennäköisesti saatavilla.

Tässä jutussa raotamme hieman verhoa ja kerromme kuudesta sähköpostityypistä, joita verkkokaupat käyttävät osana alennuskoodistrategiaansa, sekä mitä sinun tulee tietää hyödyntääksesi nämä strategiat saadaksesi alennuksen.

Tapa 1:Alennuskoodit uutiskirjeessä

Tämä lienee perinteisin sähköpostimarkkinoinnin muoto: uutiskirjeet.

Useimmat verkkokaupat tarjoavat asiakkailleen eksklusiivisia tarjouksia uutiskirjeen, massapostitusten tai muun sähköpostimarkkinoinnin muodossa.

Uutiskirjeet pitävät asiakkaat ajan tasalla tuotteista, kampanjoista ja usein myös alennuskoodeista.

Miksi yritykset lähettävät alennuskoodeja uutiskirjeissään?

Yritykset lähettävät uutiskirjeitä ja massapostituksia ennen kaikkea siksi, että sähköposti on luotettavin tapa tavoittaa brändiin jo sitoutuneet asiakkaat.

Uutiskirje on huomattavasti tehokkaampi tapa kuin sosiaalinen media, mitä tulee tavoittavuuteen ja sitouttamiseen. Se on tapa saada sekä uusia että vanhoja asiakkaita tekemään ostoksia.

Kun uutiskirje sisältää alennuksen, se paitsi houkuttelee tekemään ostoksia, mutta myös pysymään uutiskirjeen tilaajana, eikä perumaan tilausta.

Miten saada alennuskoodi uutiskirjeestä?

Jotta saat haluamasi yrityksen/verkkokaupan uutiskirjeen, sinun on tilattava se. GDPR:n ansiosta yritykset eivät voi lähettää sinulle markkinointia sähköpostitse, ellet ole varta vasten antanut siihen lupaa.

Lähes kaikissa verkkokaupoissa on ”tilaa uutiskirjeemme” -linkki, ärsyttävä popup-ikkuna, lomake sivun alapalkissa tai viimeistään valintaruutu sen tilaamiseksi viimeistellessäsi tilausta.

Kuinka usein uutiskirjeitä lähetetään?

Viestinnän tiheys riippuu täysin yrityksestä. Jotkin isommat yritykset lähettävät uutiskirjeitä päivittäin, pienemmät yritykset esimerkiksi viikoittain, kuukausittain tai vain muutaman kerran vuodessa.

Minkälaisia alekoodeja uutiskirjeen tilaajat saavat?

Koska uutiskirje lähetetään verkkokaupan brändiin jo sitoutuneille käyttäjille tai vain tietylle asiakassegmentille, uutiskirjeen mukana lähetettävät alennukset ovat sellaisia, joita yritys toivoo mahdollisimman monen heistä käyttävän.

Uutiskirjeessä lähetettävä alennus voi olla esimerkiksi ilmainen toimitus tänä viikonloppuna tai 15 prosentin alennus tietyistä tuotteista ennen ystävänpäivää.

Tapa 2: Hylätyn ostoskorin alekoodit

Useimmat meistä ovat teneet sen. Olemme löytäneet kiinnostavan tuotteen, lisänneet sen ostoskoriin, täyttäneet jo omat tietomme kassasivulla, mutta tulleet toisiin ajatuksiin.

Tarvitsenko todella tuota tuotetta? On se kyllä niin kallis… Oho, onpas kallis toimitus.

Hereillä olevat yritykset ovat tietoisia hyvin monet keskeyttävät tilauksen ostoskorivaiheessa. Itse asiassa, peräti seitsemän kymmenestä ostoskoriin lisätystä tuotteesta ei tule koskaan tilatuksi.

Jos olit kirjautunut tai ehdit antamaan sähköpostiosoitteesi, markkinoinnissa taitava yritys voi lähettää automaattisen sähköpostin, jossa houkutellaan sinua viimeistelemään tilaus.

Hylättyä ostoskoria koskeva sähköposti voi sisältää alennuskoodin, joka saa sinut lopulta tekemään tilauksen.

Miksi yritykset tarjoavat alennuskoodeja hylätyn ostoskorin jälkeen?

Yritys tietää, että on haastavaa löytää lisää asiakkaita. Nyt se tietää, että olit kiinnostunut kyseisestä tuotteesta tai palvelusta, mutta jostain syystä keskeytit tilausprosessin. Nyt se on valmis tekemään kaikkensa viimeistelläkseen myynnin.

On huomattavasti helpompaa ”käännyttää” valmiiksi kiinnostunut asiakas kuin löytää uusi.

Miten saada hylätyn ostoskorin alennuskoodi?

Yksinkertaista. Varmista, että olet tuotteen ostoskoriin lisäämisen jälkeen joko a) kirjautuneena omalle tilillesi kyseisessä verkkokaupassa tai b) edennyt tilauksessa siihen vaiheeseen, että olet jo lähettänyt sähköpostiosoitteesi lomakkeella (pelkkä sähköpostiosoitteen kirjoittaminen ei riitä).

Euroopan Unionin alueella hylätyn ostoskorin sähköpostiviestit ovat GDPR-asetuksen ansiota ns. harmaalla alueella, koska markkinointiviestien lähettäminen edellyttää aina nimenomaista lupaa siihen.

Kuitenkin, poistu verkkokaupasta tekemättä ostosta ja odota vähintään 72 tuntia nähdäksesi ottaako yritys sinuun yhteyttä liittyen hylättyyn ostoskoriin.

Huomaa, että arviolta vain noin kolmannes verkkokaupoista lähettää hylätyn ostoskorin sähköposteja, alennuskoodeista puhumattakaan. Mutta yrittänyttä ei laiteta!

Tapa 3: Alekoodit tervetuliaissähköposteissa

Tämä on yksinkertainen ja hyvin yleinen keino saada alennuskoodi suosikkikauppaasi, sillä useimmat yritykset tarjoavat alennuksen saadakseen sinut uutiskirjeensä tilaajaksi (koska ne olettavat, että et koskaan peru uutiskirjettä).

Miksi yritykset tarjoavat tervetuliaisalennuksia?

Tämä on ikivanha markkinointitaktiikka, jota useimmat verkkokaupat hyödyntävät. Kun tilaat verkkokaupan uutiskirjeen, yritys tietää, että olet kiinnostunut heidän tuotteistaan tai palveluistaan – ja todennäköisesti olet jo päättänyt tai aiot jossain vaiheessa ostaa niitä.

Yritykset hyödyntävät tätä tietoa tarjoamalla sinulle tervetuliaisalennuksen ja houkutellakseen sinua tekemään ensimmäisen tilauksen.

Tervetuliaisalennus on yleensä voimassa vain vähän aikaa, koska sillä pyritään luomaan kiireellisyyden tunne.

Miten saada tervetuliaisalennus?

Saadaksesi alennuskoodin ensimmäiseen tilaukseesi, selaa hetki verkkokauppaa. Tervetuliaisalennusta voidaan tarjota sivuston ylä- tai alaosassa, popup-ikkunan kautta tai push-ilmoituksen kautta.

Vaikka alennusta ei välttämättä mainita, sellainen saattaa kuitenkin olla ns. ”kiitos uutiskirjeen tilauksesta” -sähköpostissa. Saat ensimmäisen uutiskirjeen yleensä heti uutiskirjeen tilaamisen jälkeen.

Minkälaisia tervetuliaisalennuksia on tarjolla?

Useimmiten tervetuliaisalennus on tietty prosenttialennus koko tilauksesta. Tyypillisesti se vaihtelee 10-30 prosentin välillä.

Tapa 4: Syntymäpäiväalennukset

Yksi tapa houkutella asiakkaita tekemään ostoksia on tarjota alennuskoodeja ”syntymäpäivälahjaksi” tai hieman ennen syntymäpäivääsi.

Yrityksille tämä on erittäin tehokas tapa aktivoida asiakkaitaan. Sen lisäksi, että se luo sinulle kannustimen tehdä uusi ostos, se myös osoittaa sinulle, että yritys välittää asiakkaistaan, eli sinusta, koska olet syntymäpäiväsankari. Jihuu!

Syntymäpäivänän alennuskoodi on kuin oikea synttärilahja, josta kaikki hyötyvät: sinä saat alennuksen ja yritys kenties myynnin.

Miksi yritykset tarjoavat alekoodeja syntymäpäivänäsi?

Yritykset tarjoavat asiakkailleen tarjouksen syntymäpäivänä tai hieman sitä ennen, koska ne tietävät, että he tuntevat silloin olonsa erityiseksi. Ja asiakkaat arvostavat, että joku muistaa heidän syntymäpäivänsä.

Todellisuudessa yritys tai kukaan sen henkilökunnasta ei juhli syntymäpäivääsi kakun ja konfettien kera, vaan kyseessä on automatisoitu myynninedistämisprosessi, jonka tarkoitus on saada sinut tuntemaan olosi erityiseksi ja ennen kaikkea kasvattaa yrityksen myyntiä (vaikkakin pienemmällä voitolla).

Miten saada alennuskoodi syntymäpäivänä?

Kun luot asiakastilin verkkokauppaan, varmista, että olet antanut syntymäaikasi ja hyväksynyt markkinointiviestien vastaanottamisen.

Entä jos syntymäpäiväsi on 10 kuukauden päästä, mutta tiedät verkkokaupan tarjoavat syntymäpäivän alennuskoodeja?

Emme tietenkään kehota ketään juksaamaan, mutta samalla voimme varmuudella todeta, että ei – yhdelläkään suomalaisella yrityksellä ei ole palveluksessaan syntymäpäiväpoliisia.

Minkälaisia alennuskoodeja syntymäpäivänä voi saada?

Kuten muidenkin alennuskampanjoiden aikana, syntymäpäiväalennukset ovat usein prosenttialennuksia tilauksesta.

Joskus syntymäpäiväalennus voi olla myös ”lahjanomainen”, kuten ilmainen kaupanpäällinen.

Tapa 6: Alennuskoodit täydennystä varten

Joidenkin ostamiesi tuotteiden on tarkoitus kestää pitkään tai jopa ikuisesti. Useimmat kulutustuotteet vaativat kuitenkin täydennystä tai vaihtoa tietyin väliajoin. Sellaisia ovat esimerkiksi vitamiinit, tulostinmusteet, partakoneen terät ja koiranruoka.

Jälleen kerran, yritykset tietävät tämän – ja lähettävät todennäköisesti automaattisen sähköpostin vain vähän ennen kuin arvioivat sinun tarvitsevat täydennystä.

Miksi yritykset tarjoavat alennuskoodeja täydennyksiä varten?

Kuten muidenkin alennuskoodien kohdalla, yritykset tietävät, että on helpompaa ja kustannustehokkaampaa saada vanha asiakas tekemään uusi tilaus, kuin hankkia uusi asiakas.

Lisäksi useimmat asiakkaat pitävät täydennysmuistutuksia asiakasystävällisenä ja hyödyllisenä; on mukavaa, kun joku muu huolehtii siitä, ettei joku tärkeä tuote pääse loppumaan, sen sijaan, että joutuisit muistamaan sen itse.

Miten saada ”täydennysalennus”?

Saadaksesi kulutustuotteiden täydennysmuistutukset varmista, että olet hyväksynyt verkkokaupan markkinointiviestinnän. Osa verkkokaupoista voi tarjota mahdollisuutta myös kestotilaukseen alennuksen kera.

Minkälaisia alekoodeja täydennysmuistutuksista voi saada?

Useimmat yritykset tietävät, että saadakseen tyytyväisen asiakkaan tilaamaan täydennyksiä, heidän ei tarvitse tarjota isoja alennuksia.

Voinet odottaa viiden tai enintään kymmenen prosentin alennuksia täydennyksiä varten.

Jos kuitenkin jätät yhden täydennyksen välistä ja tilaat sen toisesta paikasta, voit odottaa saavasi seuraavaksi suurempia alennuksia (katso seuraava kohta).

Tapa 7: Palaavan asiakkaan alennukset

Lopuksi, monet yritykset tarjoavat alennuskoodeja vanhoille tai entisille asiakkailleen.

Palaavien asiakkaiden alennuskoodeja lähetetään asiakkaille, jotka ovat tilanneet kyseisestä verkkokaupasta aikaisemmin, mutta eivät ole tehneet niin pitkään aikaan.

Tämänkaltainen viestintä on helppo tunnistaa sähköpostin osoiteriviltä, joka on tyypillisesti tyyliin ”Kaipaamme sinua” tai ”Meillä on sinua ikävä”.

Miksi yritykset tarjoavat alennuskoodeja palaaville asiakkaille?

Yritykset tietävät, miten tärkeää on pitää asiakkaat sitoutuneena omaan brändiinsä. Koska miksi sillä olisi sähköpostiosoitteesi, ellei se voisi käyttää sitä markkinointiin?

Kuten olemme jo useaan otteeseen todenneet, on paljon helpompaa saada vanha asiakas ostamaan uudelleen, kuin hankkia uusia asiakkaita.

Palaavan asiakkaan asiakassegmentti on hyvä työkalu sähköpostilistan ylläpitoon. Jos asiakas on houkuteltavissa takaisin alennuksella, hän on sitoutunut. Jos asiakas ei ole sitoutunut, hän usein peruu uutiskirjeen.

Miten saada palaavan asiakkaan alekoodi?

Palaavan asiakkaan alennuksen saamisessa kestää luonnollisesti kauemmin kuin muissa tyypeissä. Yrityksen on menetettävä sinut ennen kuin se voi houkutella sinua takaisin.

Sinun on oltava verkkokaupan uutiskirjeen tilaaja ja tehnyt vähintään yksi ostos. Palaavan asiakkaan alennuksia ei kannata odottaa jokaiselta yritykseltä.

Minkälaisia alekoodeja palaava asiakas voi odottaa?

Palaavalle asiakkaalle tarjottava alennus on todennäköisesti hyvä, koska se osoittaa, että yritys todella tarvitsee vanhoja asiakkaitaan ja on valmis tinkimään marginaalistaan saadakseen heidät takaisin.

Vaikka nämäkin sähköpostiviestit ovat enimmäkseen automatisoituja, kannattaa avata ”kaipaamme sinua” -viestit nähdäksesi, minkälaisia alennuksia sinulla olisi mahdollista saada.

Yhteenveto

Kuten huomasit, mahdollisuudet saada alennuskoodeja suosikkikauppaasi ovat moninaiset. Paitsi, että löydät niitä Alennuskoodi 101 -sivustolta, voit saada niitä eri tavoin odottamalla sopivaa hetkeä. Loppupelissä alennuskoodi on kuitenkin helpoin tapa saada alennuksia tulevista ostoksistasi.

  • Uutiskirjeet sisältävät usein koko jo sitoutuneelle asiakassegmentille tarjottavia alennuskoodeja.
  • Hylätyn ostoskorin sähköpostiviestit pyrkivät houkuttelemaan sinut tekemään tilauksen loppuun, usein alennuskoodin avulla.
  • Tervetuliaisalennukset sisältävät yleensä alennuskoodin, jolla saa prosenttialennuksen ensimmäisestä tilauksesta.
  • Syntymäpäiväalennukset on tarkoitettu tuntemaan sankari erityiseksi ja kasvattamaan yrityksen myyntiä.
  • Täydennysmuistutukset lähetetään, kun kulutustuotteen oletetaan olevan lähellä loppumista. Niihin voi liittyä alennus, jotta asiakas ei karkaa muualle.
  • Palaavan asiakkaan alennukset on tarkoitettu voittamaan asiakas takaisin tarjoamalla hänelle kertaluonteinen alennus.