Twinings alekoodi

Parhaat Twinings alennuskoodit & tarjoukset

Aktiiviset ja varmistetut Twinings alennuskoodit syyskuu 2024

Twinings (www.twinings.co.uk) on englantilainen teenvalmistaja, joka on perustettu vuonna 1706. Twinings on myös Suomen suosituin teemerkki. Sillä on käytössään maailman vanhin edelleen käytössä oleva logo.

Twiningsille tee on jännittävin asia maailmassa tee on ollut sen toiminnan sydän jo yli 300 vuoden ajan. Elinvoimaisista ja aromaattisista mauistaan – Earl Greystä Chai Latteen ja English Breakfastiin – Twinings tietää, mikä teessä on tärkeintä.

Yli 200 erilaista teetä, teetarvikkeita, lahjapakkauksia ja muita teetuotteita myyvä Twinings Teashop toimittaa tuotteita kaikkialle maailmaan, myös Suomeen!

Alennuskoodit | Lisätietoa | Siirry ostoksille

Aleosastolla teetä jopa 60 % alennuksella

Voimassa toistaiseksi.

Aikana, jolloin kahvi oli kuningas, kulki yksi mies vastavirtaan rakkautensa teehen kanssa. Hän oli Thomas Twining, jonka intohimo tuolloin vähän tunnettua juomaa kohtaan tulisi myöhemmin olemaan koko kansakunnan suosituin kuuma juoma. Nyt tee on ollut osa englantilaisten jokapäiväistä elämää jo yli 300 vuotta.

Miten Twinings esitteli teen englantilaisille ja loi suositut teesekoitukset English Breakfast ja Earl Grey

Briteillä ei olisi rakastamaansa teetä ilman Twiningsin perhettä, joka on opettanut maailmalle, mitä hyvälaatuisesta teestä tulee tietää. Tähän mennessä tätä kaikkea, kuuluisan English Breakfastin luomisesta sota-ajan ruokapakettien toimituksiin, on ollut seuraamassa kymmenen Twiningsin perheen sukupolvea.

Vielä tänäkin päivänä Stephen Twining työskentelee yhtiön pääkonttorissa, jossa hänen työnsä on varmistaa, että tuotannossa noudatetaan standardeja sekä levittää Twiningsin viestiä eri puolille maailmaa.

Twiningsin perhe on kotoisin Gloucestershirestä, jossa he toimivat kutojina ja mylläreinä. Vuonna 1684 lama ajoi perheen Lontooseen ja heidän mukanaan 9-vuotias Thomas Twining, teeimperiumin tuleva perustaja.

Lontoossa tuntui luonnolliselta, että Thomas seuraisi isänsä jälkiä alkamalla kutojaksi. Kauppojen saaminen oli välttämätöntä kansalaisoikeuksien saamista varten ja avain liike-elämään pääsemiseen.

Kunnianhimoisesta nuoresta Thomas Twiningsista tuli "Freeman" vuonna 1701, vain 26-vuotiaana. Hän oli jättänyt kudontahommat taakseen ja opetteli kaupankäyntiä erään varakkaan kauppiaan alaisuudessa, järjestellen muun muassa yksiä ensimmäisistä teekuljetuksista.

Thomas opetteli kaupankäyntiä Englannin Itä-Intian kauppakomppanian kauppias Thomas D'Aethilta. Kauppakomppania toi maahan monia eksoottisia tuotteita ympäri maailmaa, mukaan lukien teetä.

Virallisesti teen englantilaisille esitteli vuonna 1662 Charles II:n nuori portugalilainen vaimo, Katariina de Bragança, joka tarjoili sitä aristokraattisille ystävilleen ja pian teestä tuli muodikas juoma.

Thomasia kiehtoi tämän nopeasti suosiotaan kasvattavan juoman tarjoamat mahdollisuudet. Hän opiskeli paljon ja oppi nopeasti. Vuonna 1706 hän tiesi tarpeeksi tullakseen toimeen omillaan.

Kyseisenä vuonna hän osti Tom's Coffee Housen Lontoossa ja alotti maailmankuulun teekaupan. Myymälän sijainti oli täydellinen. Kahvila sijaitse Westminsterin ja Lontoon kaupungin rajalla alueella, johon oli muuttanut paljon aatelisia Lontoon suuren palon jälkeen vuonna 1666.

Kahvilat olivat tulleet suosituksi osaksi lontoolaisten elämää. Miehet kaikista yhteiskuntaluokista kokoontuivat niihin juomaan, juoruilemaan ja tekemään liiketoimia. Kahvilat keräsivät uskollisen asiakaskunnan erikoistumalla tiettyihin tuotteisiin. Esimerkiksi runoilijat kerääntyivät yhteen kahvilaan, armeijan upseerit toiseen.

Näinä aikoina massojen suosituimpia juomia olivat ginit, alet ja kahvit, joita ihmiset joivat jopa aamiaisella, koska vesi oli niin likaista. Thomas Twining otti tästä kaiken hyödyn irti...

Miten Tom's Coffee Shopista tuli Twinings?

Teetietämys tarjosi Thomas Twiningsille kilpailuedun muihin kahviloihin verrattuna. Korkeista veroista ja etunäkökohtien vastustuksesta huolimatta muodikkaat luokat ryntäsivät ostamaan teetä Tom's Coffee Housesta.

Kahviloiden välinen kilpailu oli kovaa. Vain uudet ideat ja epätavalliset myynninedistämistoimet pitivät niitä hengissä. Thomasin kilpailuetu oli tee.

Keskittyminen juuri teehen osoitti hyvää näkemystä. Thomas tiesi, että sillä oli suurta potentiaalia. Teenjuontia yritettiin tukahduttaa muun muassa naurettavilla teeveroilla, mutta siitä tuli etenkin yläluokan keskuudessa muotijuoma.

Pian Thomas Twining myi enemmän kuivaa teetä kuin märkää. Hän myi sitä jopa kilpaileville kahviloille. Mutta vain varakkailla oli varaa juoda sitä. Vuonna 1706 Twinings Gunpowder -teetä myytiin hinnalla, joka vastaisi nykyään 190 euroa/100 grammaa!

Naisilta pääsy kielletty

Sen ajan käytäntö oli, että edes yläluokkien naisilla ei ollut pääsyä kahviloiden maskuliiniseen maailmaan. Thomas Twining oli rakentanut maineen myymällä vain hienoimpia teelaatuja – sellaisia, joita Lontoon äveriämmät naiset palasivat halusta päästä tarjoilemaan salongeissaan.

Vaikka naiset eivät päässeet sisään Tomin kahvilaan, se ei estänyt heitä odottamasta kahvilan ulkopuolella. Vaunuissa istuen he odottivat palvelijoitansa, jotka kävivät ostamassa heille halutuimpia teitä.

Teetä kaikille

Vuonna 1837 kuningatar Victoria myönsi Twiningsille ensimmäisen hovihankkijan arvonimen. Twinings toimi hovin teen toimittajana ja sillä on ollut kunnia toimia virallisena toimittajana myös jokaiselle seuraavalle hallitsijalle.

Toisen maailmansodan puhjettua, eivät edes pommit tai säännöstely voineet estää kupillisen Twinings-teen nauttimista. Aikaisemmin käyttöön otettu teen säännöstely ei myöskään vahingoittanut liiketoimintaa, vaan Twinings jatkoi toimituksia myös sodanajan Britanniassa. Se valmisti teetä Punaisen Ristin ruokapaketteihin, vapaaehtoistyöhön ja YMCA-toimintaan.

Ja nyt myös naiset saivat ostaa teetä!

Arvostusta ja laajennuksia

Thomas Twining palveli asiakkaitaan kuninkaallisten yhteyksiensä avulla aina kuolemaansa saakka. Hänen poikansa Daniel oli ensimmäinen, joka alkoi viemään Twining-teetä. Ensimmäiset tee-erät vietiin Amerikkaan vuonna 1749 ja ensimmäinen ulkomainen asiakas oli Bostonin kuvernööri. Muutamia vuosia myöhemmin amerikkalaiset patriootit protestoivat brittihallintoa vastaan heittämällä 342 teearkkua mereen. Eräs ansioitunut kirjailija kirjoitti "Bostonin kapinallisten mereen heittämä tee ei ollut Twiningsia".

Menestyksen myötä tuli tarve laajennoksille. Vuoteen 1717 mennessä Thomas oli hankkinut kolme vierekkäistä taloa ja muuttanut ne kaupaksi. Siihen aikaan taloissa ei ollut numerointia, mutta tämä oli talo, jonka paikalla on nyt 216 Strand, kuuluisa Twinings-myymälä, joka on pystyssä vielä tänä päivänäkin. Se oli luultavasti maailman ensimmäinen kuivan teen ja kahvin myymälä.

Edullista teetä

Richard Twining otti liiketoiminnan haltuunsa äidiltään vuonna 1771. Richardin teekaupan tuntemus oli ylivoimaista. Aikana, jolloin tee oli poliittinen keskustelunaihe, hänen neuvottelutaitonsa tekivät hänestä luonnollisen valinnan London Tea Dealers -jälleenmyyjäverkoston puheenjohtajaksi.

Teekaupan johtajana Richard vakuutti pääministeri William Pitt nuoremman taipumaan teeverotuksen alentamiseen. Hän painotti hyötyjen kasvavan alemmasta verotuksesta ja korkean verotuksen johtavan vain salakuljettamiseen. Pitt kuunteli ja toimi. Commutation Act 1784 laski teen verotusta 119 prosentista 12,5 prosenttiin ja teestä tuli kaikille kansalaisille saavutettavissa oleva juoma.

Tästä alkoi teen juominen osana jokapäiväistä elämää ja eräänlainen teen vallankumous.

Twiningsin historiaa

  • 1787 - Twinings valitsee logon, joka on nykyään vanhin käytössä oleva kaupallinen logo.
  • 1837 - Kuningatar Victoria tekee Twiningsista virallisen hovihankkijan.
  • 1910 - Twinings avaa ensimmäisen kauppansa Ranskassa.
  • 1933 - Twinings luo maailmankuulun English Breakfast -teesekoituksen.
  • 1956 - Twinings valmistaa ensimmäiset teepussit.
  • 1972 - Twiningsista tulee ensimmäinen yritys, joka voittaa Queen's Awards -palkinnon viennistä.

Twinings tänään

Yli 300 vuotta myöhemmin intohimo on edelleen tallella. Yritys myy yhä teetä Thomasin kaupassa ja tekee työtä tuodakseen uusia teemakuja saataville teen ystäville kaikkialla maailmassa. Nykyään sillä on yli 500 teemakua, joiden kehitystyöhön osallistuu yli 3 000 kuppia viikoittain juovaa maistelijaa. Jotta voisit olla varma, että eilen juomasi teekupponen maistuu yhtä hyvältä myös seuraavalla kerralla.