Hakukoneoptimointi
Asiakkaiden hankkiminen, liikenteen ohjaaminen sivustollesi ja myynnin tekeminen ei ole mahdotonta hakukoneoptimoinnin ansiosta. Koska optimoinnin asema digitaalisessa markkinoissa ei osoita merkkejä hidastumisesta, yritykselle on erittäin tärkeää hyödyntää kaikki asiakkaiden hankkimiseen käytettävät kainot. Yksi merkittävä tapa asiakkaiden houkuttelemiseksi ja myynnin tekemisesti on alennuskoodien käyttö. Alennuskoodien käyttö osana verkkosivuston hakukoneoptimointistrategiaa voi parantaa hakukonesijoituksia ja tuoda lisää liikennettä sivustollesi.
Ulkoisiin lähteisiin lähetetyt alennuskoodit linkittävät takaisin verkkosivustollesi, joten ne ovat liiketoiminnan kannalta relevantteja ja merkityksellisiä paluulinkkejä. Ulkoisten lähteiden on kuitenkin hyvä liittyä toimialaasi ja olla hyvin kohdistettuja.
Tässä kolme ulkoista lähdettä, joita saatat haluta käyttää alennuskoodien jakelussa osana hakukoneoptimointistrategiaasi:
1. Alennuskoodisivustot
Alennuskoodisivustot, kuten tämä jolla juuri olet, tarjoavat koottuja alennuskoodeja, joita käyttäjät voivat selata ja käyttää. Voit halutessasi lähettää alennuskoodeja verkkokauppaasi kolmansien osapuolien alennuskoodisivustoille kohdistaaksesi kampanjan alennuksia etsiviin asiakkaisiin.
Sen sijaan, että lähettäisit koodin kaikille mahdollisille alennuskoodisivustoille, on tärkeää tehdä hieman taustatyötä ja valita sellaiset alennuskoodisivustot, jotka istuvat yrityksesi hakukoneoptimointistrategiaan.
Jotta alennuskoodeja ei pidettäisi roskapostina, on syytä lähettää niitä vain asianmukaisille, pitkään alalla olleille ja luotettaville alennuskoodisivustoille.
Jos olet esimerkiksi matkailualalla, on olemassa pelkästään matkatarjouksiin erikoistuneita julkaisijoita.
Joillakin alennuskoodisivustoilla on erilliset alasivut tärkeille myyntijaksoille, kuten Black Fridaylle, äitienpäivälle ja joululle.
Oletetaan, että matkakuumeinen käyttäjä etsii netistä matkatarjouksia tai parhaita black friday -alennuksia. Hän saattaa löytää kiinnostavan alennuksen tai tarjouksen juuri tällaiselta sivustolta.
2. Kumppanuudet
Voit halutessasi yhteistyötä toisen saman alan yrityksen kanssa.
Esimerkiksi paikallismatkoja tarjoava yritys voisi tehdä molempia hyödyttävää yhteistyötä alueen ravintoloiden kanssa. Matkatoimisto voisi sisällyttää ravintolan osaksi kiertoajeluaan ja ravintola tarjota alennuksen kumppaniyrityksen tarjoamalle kiertoajelulle osallistuville asiakkaille. Yhteisen alennuskampanjan kehittäminen voi tarjota molemmille yrityksille mahdollisuuden hyötyä.
Lisäksi yritykset voivat tarjota toisilleen paluulinkin omilta verkkosivuiltaan. Hakukoneet, kuten Google, huomioivat linkittävän sivuston ja sisällön relevanssin, joten sopivista kumppanuuksista syntyviä asiaankuuluvia paluulinkkejä pidetään korkealaatuisina. Lisäksi kilpailijat eivät voi helposti kopioida kumppanuuden perusteella syntynyttä paluulinkkiä.
3. Vaikuttajat
Influenssereita eli vaikuttajia on kaikilla digitaalisilla sosiaalisen median alustoilla Facebookista Twitteriin ja Instagramista TikTokiin. Heillä on myös suuri määrä seuraajia, joiden ostopäätöksiin influensserit pystyvät vaikuttamaan.
Kumppanuus oman alan vaikuttajan kanssa voi tuoda oikein käytettynä huomattavan määrän lisää kävijöitä verkkosivustollesi. Voit tarjota vaikuttajalle alennuskoodin jaettavaksi seuraajilleen vastineeksi paluulinkistä esimerkiksi hänen blogistaan tai profiilistaan.
Vaikuttajayhteistyöstä on hyötyä molemmille. Vaikuttaja saa pienen komission hänen kauttaan tulleista myynneistä ja yritys saa uusia asiakkaita kohdentamastaan yleisöstä.
Ajan myötä on syytä monipuolistaa paluulinkkien lähteitä. Siksi uusien, tarkoituksenmukaisten ja relevanttien kumppanien etsimisen ei pitäisi koskaan loppua.